Retourneren

De bedenktijd is 30 dagen. Je kan dus nog rustig over je aankoop nadenken. Producten terugsturen kan als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

  • De retourtermijn gaat in vanaf het moment dat je alle artikelen uit één bestelling hebt ontvangen. Wordt je bestelling dus in meerdere delen verzonden, dan gaat de retourtermijn in vanaf het moment dat je het laatste product in ontvangst hebt genomen. 
  • Producten kunnen alleen in de originele verpakking worden geretourneerd.
  • Tweedekans producten kunnen niet geretourneerd worden.
  • Op maat gemaakte producten kunnen niet geretourneerd worden. Dit geldt bijvoorbeeld voor de wandlijst van Elfa die op maat wordt gezaagd voor de afmetingen van jouw deur.
  • Het retourpakket is goed verpakt. Komt je pakket beschadigd of gebroken bij ons aan, dan kunnen wij deze niet in behandeling nemen. We zullen contact met je opnemen hierover. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken en verzenden van je pakket.

 

Retour aanmelden

Wil je iets terugsturen? Zorg dan dat het product ongebruikt en in de originele verpakking zit. Bij voorkeur gebruik je ook dezelfde doos om het product te retourneren waarin je de bestelling hebt ontvangen. Meld daarna je retour aan. 

Klik hier om je retour aan te melden.

Als je op bovenstaande link hebt geklikt, vul je het volgende in:

  1. Je postcode
  2. Je ordernummer (het ordernummer begint met OR, gevolgd door 5 cijfers) of traceercode van je ontvangen bestelling.
  3. Daarna kies je de producten die je wilt retourneren, en geef je de reden voor retour aan. Om je bestelling te retourneren, heb je keuze tussen PostNL of DHL. 

Zodra je de retour hebt aangemeld, kun je de retourzegel downloaden. De kosten voor het retourneren zijn € 4,95. Dit hoef je niet direct te betalen, maar dit bedrag wordt verrekend met het te ontvangen retourbedrag. 

Let op: Het retourlabel is 5 dagen geldig vanaf het moment dat je je retour hebt aangemeld. Is het je niet gelukt om je pakket binnen 5 dagen te versturen, neem dan contact op met onze klantenservice om een nieuw label te ontvangen.

 

Terugbetaling

Een retourzending is doorgaans in 2 werkdagen verwerkt, na ontvangst. Het kan daarna nog 2 werkdagen duren voordat je het betaalde bedrag weer terug hebt ontvangen.

 

Producten ruilen

Het is helaas niet mogelijk om producten te ruilen. Als er producten niet naar wens zijn, kun je deze naar ons retourneren, en zelf een nieuwe bestelling plaatsen.

 

Status van de retourzending

Met de Track & Trace-code kan je zien wanneer de retourzending door ons is ontvangen. Zodra deze is verwerkt, ontvang je een mail met hiervan de bevestiging.

 

Defect artikel

Heb je een defect artikel ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Afhankelijk van wat er defect is, zullen we samen met je kijken naar de meest geschikte oplossing: een nieuw artikel, onderdeel, of geld terug. 

Verkeerd artikel

Heb je een verkeerd artikel ontvangen? Neem dan ook contact op met onze klantenservice. Wij sturen je het juiste product dan zo snel mogelijk toe, indien deze nog op voorraad is.