Retourneren

Wil je iets retourneren? Bij So Clever kun je gratis retourneren. Klik op onderstaande button om je retour aan te melden.

 

Retourvoorwaarden

  • We hanteren een retourtermijn van 90 dagen. De retourtermijn gaat in vanaf het moment dat je alle artikelen uit één bestelling hebt ontvangen. Wordt je bestelling dus in meerdere delen verzonden, dan gaat de retourtermijn in vanaf het moment dat je het laatste product in ontvangst hebt genomen. 
  • Producten kunnen alleen ongebruikt en in de originele productverpakking (indien inbegrepen) worden geretourneerd. Zonder de productverpakking of met een kapotte/gescheurde productverpakking kunnen we je retour niet accepteren.
  • Op maat gemaakte producten kunnen niet geretourneerd worden. Dit geldt bijvoorbeeld voor de wandlijst van Elfa die op maat wordt gezaagd voor de afmetingen van jouw deur.
  • Het retourpakket is goed verpakt in een passende doos met voldoende opvulmateriaal. Komen er producten beschadigd of gebroken bij ons aan, dan kunnen wij deze niet accepteren als retour. We zullen contact met je opnemen hierover. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken en verzenden van je pakket.
  • Indien je een product defect hebt ontvangen en deze graag wilt retourneren, neem dan altijd eerst contact met ons op. Stuur een e-mail naar [email protected] met je ordernummer, een omschrijving van het defect en een foto van het product. 

 

Retourproces

Als een product niet helemaal naar wens is, kun je deze kosteloos retourneren. Zorg altijd dat het product ongebruikt en in de originele productverpakking zit. Je hoeft je retour niet in dezelfde doos te versturen, maar je kunt hiervoor ook een andere passende doos gebruiken. Meld de retour aan via de button bovenaan deze pagina om het retourlabel te ontvangen.

In het retourportal vul je het volgende in:

  1. Je postcode en je ordernummer (het ordernummer begint met OR, gevolgd door 5 cijfers).
  2. Selecteer de producten die je wilt retourneren.
  3. Kies een DHL pakketpunt in de buurt waar je je pakket wilt retourneren.
  4. Download je gratis retourzegel en print deze uit. 

Let op: 
- Het retourlabel is 10 dagen geldig vanaf het moment dat je je retour hebt aangemeld. Is het je niet gelukt om je pakket binnen 10 dagen te versturen, neem dan contact op met onze klantenservice om een nieuw label te ontvangen.
- Je kunt zelf maar één retourlabel genereren. Als jouw retourproducten niet in één doos passen, neem dan contact op met onze klantenservice en vraag een tweede retourzegel aan. 

 

Terugbetaling

Een retourzending is doorgaans in 5-7 werkdagen verwerkt na ontvangst. Het kan daarna nog 2 werkdagen duren voordat je het betaalde bedrag weer terug hebt ontvangen, of je Klarna factuur wordt gesloten.

 

Producten ruilen

Het is helaas niet mogelijk om producten te ruilen. Als er producten niet naar wens zijn, kun je deze kosteloos naar ons retourneren, en zelf een nieuwe bestelling plaatsen.

 

Status van de retourzending

Met de Track & Trace-code kan je zien wanneer de retourzending door ons is ontvangen. Zodra deze is verwerkt, ontvang je een mail met hiervan de bevestiging.

 

Defect artikel

Heb je een defect of beschadigd product ontvangen? Neem dan alsjeblieft contact met ons op voordat je het product retourneert. Stuur een e-mail naar [email protected] met je ordernummer, een omschrijving van het defect en een foto van het product. We lossen dit dan zo snel mogelijk voor je op.

 

Verkeerd artikel

Heb je een verkeerd product ontvangen? Neem dan alsjeblieft contact met ons op. Stuur een e-mail naar [email protected] met je ordernummer en een foto van het verkeerd ontvangen product, en de naam of het artikelnummer van het product dat je niet hebt ontvangen. We sturen het juiste product dan zo snel mogelijk toe.